RSS

Copilaria noastra.

20 Dec

Nascuti in anii 80-90, vedem acum in anul 2010 cum casa parintilor nostrii este de 10 ori mai scumpa decat atunci cand au cumparat-o si realizam ca noi o sa platim pentru casele noastre in jur de 50 de ani. Nu avem amintiri despre primii pasi pe luna, nici despre razboaiele sangeroase, dar avem cultura generala, pentru ca asta insemna ceva odata. Suntem ultima generatie care a jucat „Ascunselea” , „Castel” , „Ratele si vanatorii” , „Tara tara, vrem ostasi” , „Sticluta cu otrava” , „Pac- pac” , ” Hotii si vardistii” , ultimii care am strigat „Un doi trei la perete stai”, ultimii care au folosit telefoanele cu fise ( ce pumni le mai dadeam  telefoanelor cand ne inghitea banii   ), dar primii care am facut petreceri video (stateam si cate 2 zile inchis in casa ca sa ma uit la film  ) , primii care au vazut desene animate color, primii care am renuntat la casete audio si le-am inlocuit cd-uri. La gradinita am invatat poezii in limba romana, nu in engleza si la vreo aniversare am cantat „La multi ani” nu „Happy birthday” . Reclamele de pe posturile straine ne innebuneau si abia asteptam sa vina si la noi inghetata „Magnum” sau pustile alea superbe de apa. Intre timp ne consolam cu Tango de vanilie si ciocolata si sticlele de apa umplute de la robinet pe care ni le turnam in cap si ne provocau pneumonii. Noi am ascultat Metanica, Ace of base, Dj Bobo, Michael Jackson, Backstreet Boys, inca nu auzisem de manele singurile melodi de joc erau celebrele hore de la chefuri, la care nimeni nu stia pasii dar toti dansam . Am citit „Licurici”, „Ciresarii” si ni s-a parut ceva extraordinar cand a aparut sucul „de la tec”  fara sa ne fie teama ca au prea multe „E-uri” si la scoala beam toata clasa dintr-o sticla de suc fara teama de virusi. Noi am baut prima Coco-Cola  la sticla si noi  am descoperit internetul. Noi nu ne dadeam beep-uri, ne fluieram ca sa iesim afara, noi nu aveam sony surround sistem, taceam toti ca sa auzim actiunea filmului, nu aveam Playstation sau Nintendo, noi aveam tetris care il foloseai o luna dupa care te saturai si il aruncai pe dulap. Abia asteptam la chefuri sa jucam „Adevar sau provocare” , „Flori fete si baieti” sau orice joc care ne dadea pretext sa ne „pupam pe gura” cu presoana pe care o placeam. Noi suntem cei care au cerut prietenia, care inca roseam la rostirea cuvantului „sex”, care dadeam cu banul care sa intre in farmacie si sa cumpere prezervative ca sa le umplem pe urma cu apa si sa le aruncam dupa oameni. Am complectat sute oracole  si speram ca persoana iubita va citi acolo unde scrie „De cine iti place” . Este uimitor ca inca mai suntem in viata pentru ca noi am mers cu bicicleta fara casca, cotiere, genunchiere, nu am avut scaune speciale in masini, nu aruncam la gunoi bomboanele care ne cadeau pe jos, nu ne spalam pe maini dupa ce ne jucam cu toti cainii si toate pisicile din cartier. Noi am ras la bancurile cu Bula, noi am fost primii care au auzit-o pe Andreea Esca la Pro Tv si multe altele. Daca te regasesti in macar o propizitie de mai sus… esti de-al meu .

 
3 comentarii

Scris de pe Decembrie 20, 2010 în Diverse

 

3 responses to “Copilaria noastra.

  1. alina

    Decembrie 20, 2010 at 11:57 am

    ma regasesc in toateeee :X … frumos ai scris tu aici ;;)

     
  2. Double D

    Decembrie 22, 2010 at 7:55 pm

    Da…Asa cum spune Alina, ma regasesc si eu si probabil ca nu sunt sau suntem singurii…
    Cu toti ne regasim in aceste randuri…
    Felicitari pentru articol…nota 20 cu felicitari🙂

    Succes !

     
  3. Nu

    Februarie 3, 2011 at 9:32 am

    mhm. asta era copilaria mea.

     

Lasă un răspuns

 
