RSS

Cateva lucruri care trebuie sa le respecti cand iti cumperi o masina.

09 Apr

Sa incep cu povestea mea. De curand mi-am achizitionat o masina din targ. Toate bune si frumoase… deeehh doar era Audi. Masina am cumparat-o cu numere provizorii (rosii) ea fiind adusa din Germania iar eu urma sa mai traduc 2-3 acte si sa platesc taxa de poluare. Zilele astea am plecat voios sa-mi fac dosarul pentru a putea sa-mi inscriu masina pe Romania iar dupa ce am tradus actele, am platit toate taxele care se ridica undeva la 300 euro (fara taxa de poluare)  ajung si la primarie pentru a stampila doamna de acolo o hartie. Atunci constat cu stupoare ca distinsa doamna de la ghiseu imi cere un Atestat Fiscal de la cumparator, act care nu-l aveam nestiind ca este necesar. Cu putin „ajutor” ajung la o sefa din cadrul primariei care se apuca de dat telefoane si rezultatul e dezastros. Persoana de la care am cumparat masina are  o datorie catre stat de 1.700 lei iar  pana nu-si plateste impozitul eu nu pot inmatricula masina. L-am contactat telefonic dar acesta se plange de faptul ca nu are bani si sa mai astept. Am ajuns in disperare de cauza sa-l si amenint cu tribunalul dar acesta  este nepasator raspunzand sec : „n-am bani sa platesc”. Maine insa ma voi prezenta la un avocat si voi inainta o plangere penala impotriva lui pentru ca mi-a vandut o masina care avea datorii  si a ascuns faptul ca masina are vicii.

Acum sfatul meu pentru toti cumparatorii de masini second hand:

  1. Niciodata nu cumparati masini pe firma iar in cazul in care cumparati cereti inainte atestatul fiscal.
  2. Atunci cand incheiati un contract de vanzare -cumparare nu platit toata masina decat atunci cand va prezinta un atestat fiscal.
  3.  Iar daca o sa patiti ca mine puteti contacta lejer un avocat pentru ca vanzatorul incalca reguli elementare iar procentul de castig in cazul unui proces este de 100%.
  4. Intodeauna un pret scazut are ceva ascuns la mijloc.
  5. Verificati seria de caroserie si de motor daca este descifrabila.

Cam atat din partea mea, totul se leaga de atestatul fiscal.

Atestatul Fiscal  = Dovada ca vanzatorul are toate taxele catre stat achitate la zi.

 
Un comentariu

Scris de pe Aprilie 9, 2012 în Despre mine

 

Etichete: , , ,

One response to “Cateva lucruri care trebuie sa le respecti cand iti cumperi o masina.

  1. Pavel

    Februarie 22, 2013 at 6:40 pm

    Buna seara.Va rog sa ma ajutati,daca puteti,cu o informatie la care nimeni nu are un raspunas clar.Am dubla cetatenie,vreau sa cumpar o masina noua din Romania si sa o inmatriculez in Belgia.Care sunt conditiile pentru a face acest lucru?Multumesc.

     

Lasă un răspuns

 
